Gröna Lund och Kolmården tapetserar Stockholms innerstadsbussar

Gröna Lund och Kolmården tapetserar Stockholms innerstadsbussar

Take over Stockholm
Gröna Lund och Kolmården tapetserar Stockholms innerstadsbussar

Parks and Resorts, ägarbolaget till såväl Gröna Lund som Kolmården, väljer Wallstreet Media och outdoor för att väcka vårtörstande Stockholmsfamiljers intresse.

I en unik storsatsning folieras stadens samtliga City-bussar med säsongens budskap. Totalt täcks 140 stycken bussar, totalt 700 kvadratmeter reklamyta, med helfolierad bakstomme under april och maj månad.

 

 

”Kombinationen OOH och digitalt är en bra mix för oss och där gör bussbaksidorna ett mycket bra jobb. Vi tycker att reklamen utmärker sig väl och i analysen av förra årets kampanj var det tydligt att vi livar upp trafiken med våra kampanjbilder.”

JOANNA HAMMAR, 
Marknadschef Gröna Lund

 

Parks and Resorts, med fem äventyrs- och attraktionsparker i sin portfölj, lägger sina medieinvesteringar på både analoga och digitala köp. För en del av outdoor-kampanjen har man valt Wallstreet Media som partner, det Stampenägda företaget med fokus på trafikreklam i 23 svenska städer.

 

 

“Parks and Resorts gör denna satsning för andra året i rad och vi upplever att en Take Over verkligen tar för sig i Stockholm City. Vi har till viss del skräddarsytt produkten från vår sida för att Parks and Resort ska maximera sitt genomslag.”

REGINA PETTERSSON, 
Försäljningschef Wallstreet Stockholm

Mediebyrå: The Amazing Society
Reklambyrå: Parks & Resorts Inhouse

För mer information, kontakta
Regina Pettersson, försäljningschef Wallstreet Media
0768-43 10 20
regina.pettersson@wallstreetmedia.se